mobi facebook

Przeciwdziałanie cukrzycy przez kapustę

Według najnowszych badań dieta bogata w zielone warzywa liściaste, takie jak kapusta, czy szpinak, wiąże się z mniejszym ryzykiem rozwoju cukrzycy drugiego typu będącej obecnie coraz poważniejszym problemem w wysoko, a także średnio rozwiniętych państwach, takich jak Polska. Badania przeprowadzone przez zespół z Uniwersytetu w Leicester w UK objęły przypadki 220 000 ludzi. Stwierdzono, że jedzenie 1,5 porcji zielonych warzyw liściastych dziennie spowodowało 14% zmniejszenie ryzyka cukrzycy typu drugiego w porównaniu z osobami, które jadły mniej niż pół porcji dziennie. Było to równoznaczne z jedzeniem dziennie 120 g zielonych warzyw liściastych, takich jak kapusta, czy szpinak. Wielu naukowców zwraca jednak uwagę na fakt, że pozytywny wpływ warzyw liściastych na zapobieganie cukrzycy ma raczej całość witamin i antyoksydantów zawartych w tych warzywach niż pojedyncze, wyodrębnione związki chemiczne. Nie należy zapominać też o tym, że największy wpływ na uchronienie się od cukrzycy ma prowadzenie zdrowego trybu życia w sposób całościowy, czyli codzienny ruch i uprawianie sportu, unikanie stresu (jego nadmiar ma znaczący wpływ na rozwój cukrzycy rozregulowując funkcje organizmu) oraz unikanie nadmiaru tłustych i słodkich. Samo spożywanie zielonych warzyw nie uchroni nas przed cukrzycą, natomiast jest jednym z istotnych działań zapobiegawczych przed tą chorobą.